tirsdag, august 25, 2009

Forelesning = kjedelig






I dag kom jeg over ei bloggerside av ei jente som var ekstremt interessert i sminke. Dette var litt gøy. Jeg kom inn på sida hennes ved å søke på 50-talls frisyre på google. Hun hadde lagt inn over 100 bilder av seg selv med forskjellig sminke, og et langt avsnitt om hvor glad hun var i sine "hatere". Tydeligvis var hun ekstremt fornøyd med sitt utseende. Dette er det de fleste jeg kjenner vil kalle ei bærte eller en selopptatt/egosistisk person. Uansett.. Dette tenkte jeg var litt morsomt, så jeg prøvde ut noen av sminketipsene hennes. Hun var ekstremt flink, og gav mange triks og tips som jeg syntes var gode. Regner med at jeg kommer til å stikke innom hennes side flere ganger. I mitt forsøk prøvde jeg å finne ut et eksempel til hvordan jeg skal se ut på 20 års dagen. Når en først skal ha temafest, må en nesten gjøre det helt ut. Skal prøve å få lagt inn resultatet.

I dag har jeg forresten hatt min 1. forelesning, og den var nok til å få meg til å angre meg litt på dette valget. Det var dødskjedelig å sitte bortimot 2 timer og se/høre på ei lite givende lærerinne SNAKKE om å snakke og holde folks oppmerksomhet. Dette kunne hun ikke selv. Det var utrolig langsomt å se på henne der hun sto blottet for innlevelse og livsglede. Da jeg kom hjem prøvde jeg å finne litt mer ut om bøkene vi skal ha, og det gikk jo slik som sist forsøk. Fant ingenting. Men jeg fant ut at neste uke skal jeg på min første gitartime. Det gleder jeg meg helt ufattelig mye til. Tenk at jeg skal lære meg å spille gitar! Men det kjipe er at jeg skal sitte i ei gruppe på 4 elever, og de skal alle høre på hva jeg kan. Jeg får bare satse på at de kan like lite som meg.

Ellers tenker jeg kjempemasse på en god venn av meg. Klarer nesten ikke vente til jeg får besøk, da det kan hende det blir på fredagen denne uka. Det får jeg ikke vite før på onsdagen eller senest torsdagen. Jeg kjenner sommerfuglene virvler dypt inne i magen min. Det har vært slik i nesten en uke nå. Jeg er bare redd for at jeg ikke skal få besøk, for jeg har så høye forventninger! Jeg vet uansett det, at om jeg får besøk, så vil det være den beste bursdagsgava jeg kan komme på. Eller kanskje det er bursdagsfesten min jeg gleder meg mest til. Jeg er ikke helt sikker. I det siste har jeg også funnet ut at det er ikke mye vits i å kaste vekk tida si på å drive med Farmville. Det prosjektet har jeg gitt opp.

I dag fikk jeg ei bok om musikkdidaktikk, og vi skal visst lese ut 5 kapitler til fredag neste uke. Jeg leste kapittel 1 i dag, og prøvde å kludre ned et sammendrag. Forsto ikke så mye av det, da jeg synes det er et alt for tungt språk i boka. De kunne skrevet det samme med mye enklere ord, men de skal vel gjøre leserne bevisst på at de er "voksne" nå.. Utrolig teit synes nå jeg. Jeg tenker uansett slik, at det er så utrolig mange sårlige lærere der ute som har klart seg gjennom dette, så skal jeg nok klare det jeg også. Tenker fremdeles på de der hjemme. Her pøser det ned og blåser som bare det hver eneste kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar