søndag, januar 03, 2010

Nytt Godt År!

Ja, da har det nye året startet. 2010. Ett skritt nærmere voksenheten og lån-nedbetalinger.
Jeg håper alle har hatt en strålende nyttårsfeiring. Min? Nei, for meg var nyttårsaften som en helt vanlig søndag. Ikke noe som skjer, alle vil helst være for seg selv med sine. Jeg lagde lammestek,(som forresten var fantastisk) og ved siden av hadde jeg bakte poteter med kryddersmør. Det var FANTASTISK! I tillegg hadde jeg selvfølgelig prestert å lage daimiskake UTEN daim, og i skuffelsen over det, smekka jeg sammen ei fantastisk Delfia-kake. Det er forsåvidt den beste delfiakaka jeg har spist. Den var selvfølgelig uten geletopper, rett og slett fordi geletopper smaker dritt. Det er kanskje det jeg skyr mest på denne jorden av spiselige ting; gelè. Etter det kommer pisket krem og tomat. (Dog jeg heller ville spist ett kilo gele eller krem enn en kilo tomater)

Så var det nyttårsforsetter. Alle skal ha disse forsettene, og de MÅ begynne fra første dag i året. Hvorfor? Hvorfor kan ikke folk starte med forsetter ellers i året? Hva er det som er så fordømt viktig med akkurat DENNE dagen? (Sett bort fra at Andrè har bursdag, da). I fjor bestemte jeg meg for å ikke klippe meg hos frisøren på ett år, det har jeg nå klart, men det er ingentig spesiellt som skjer fordi? I år, som i fjor, som året før der igjen, har jeg bestemt meg for å slutte å røyke. Men nå har jeg slagplanen klar.
Jeg skal systematisk trappe ned, og bryte vanen med å røyke på vei til bussen, mens jeg venter på bussen og så skal jeg kutte ned på nikotinmengden. Etter planen, skal det være slutt den 22. februar. Dette gleder jeg meg til. Å kunne lukte vårduften, eller sneen. Kjenne min egen parfyme, og kjenne lukter og smaker av mat bedre.

I dag har jeg laget meg en fantastisk smoothie! Det må være den beste jeg har smakt hittil. Jeg vil ikke røpe alle ingrediensene, men jeg kan nevne nypesylte, egg og noen røde bær. Det er en del andre smakstilsetninger også, men dette vil jeg ikke at noen skal vite:p
En veldig kremet og deilig smak! Jeg har sett to filmer i dag, og skal begynne på den tredje nå. Jeg har sett Mamma Mia og Devil wears Prada. Har ingen peiling på hva jeg skal se nå. Satser på Cast Away, Sweeny Todd eller noe i den duren.

Ønsker forsåvidt alle et godt nytt år, og lykke til med alle de tåplige nyttårsforsettene dere har satt dere. Jeg er sikker på at ikke halvparten av de er fornuftige. (Jeg snakker av egen erfaring).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar