fredag, desember 04, 2009

Tanker

I det siste har jeg tenkt så mye, så mye at det knaker fortsatt. Tenk at det er jul snart. Tida flyr forbi meg. Inni meg sliter jeg med samvittighet, følelser og ikke minst sjalusi. "Alle de andre er så mye bedre enn meg" Jeg føler at presset til å blogge om sminke, skryte av hvor flink jeg er, og hvor glad jeg er i kjæresten min (som jeg ikke har). Jeg skal ærlig innrømme det, at jeg synes rett og slett synd i meg selv!

Alt som surrer oppe i det dødstriste hodet mitt er; "Det blir bra om fire år, om fire år får jeg det huset jeg vil ha, da finner jeg drømme mannen." Men akk og ve, jeg glemmer å leve nå! Om fire år kommer jeg til å grine over alle de åra jeg har surra vekk på å tenke på de kommende åra. Men jeg er nødt til å være flink jente nå. Jeg må spare. Kanskje jeg skal slutte å kjøpe klær og drite i hvordan jeg ser ut. Kanskje jeg rett og slett skal bruke mer tid til å trene, lese og sette pengene mine inn på bsu kontoen jeg oppretta på mandag. Men der kan jeg bare spare 20 000 kr i året og 150 000 totalt. Men det kan rente seg fint opp det, om jeg klarer å sette inn 20 000 for året. Jeg kan la det godgjøre seg fram til jeg er 33, og da kan jeg kjøpe meg den 4 million villaen jeg har sett meg ut.

Jeg er SÅ husgal! Jeg har kjøpt husblad og sett på tomter, sett etter priser og til og med planlagt hvordan jeg vil ha det. Det viktigste for meg er at det er en flott hage og at huset ser bra ut ute. Resten er detaljer, og det har jeg plenty med år til å tenkte på. Skulle ønske jeg kunne slutte å røyke nå med en gang. Ferdig med det. Ja, da har jeg slutta da. Man må bare gidde å gjøre det.

Snakkes seinere! Har en eksamen å ta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar